Odpovede na otázky, ktoré nám kladiete najčastejšie

Magaela ako značka funguje na trhu už od roku 2013 a za ten čas sa často stretávame s otázkami, ktoré sa stále opakujú. I keď máme svojich verných fanúšikov, ktorí našu tvorbu veľmi dobre poznajú, uvedomujeme si, že k nám často prichádzajú aj noví ľudia, nové nevestičky a víly. Práve preto sme sa rozhodli pripraviť si pre vás tohto sprievodcu, v ktorom vám zodpovieme otázky, ktoré na nás smerujete najčastejšie...

Z čoho sú naše výrobky?
Produkty z dielničky Magaela sú z textilných kvietkov, ktoré dopĺňame živým konzerovaným materiálom v podobe lístkov, trávy, eukalyptu, levandule, machu a pod., preto tak pekne voňajú a na prvý pohľad nevyzerajú až tak umelo. Konzervovaný materiál pomáha umelosť produktov potlačiť. Okrem toho používame rôzny aranžérsky materiál, čipky, štras, perličky a mnoho iného. V malom množstve používame i konzervované kvety.

Odkiaľ berieme materiál?
Na začiatku sme strávili hodiny, dni, týždne a mesiace, kým sme našli vhodný materiál, skúšali sme mnoho vzoriek a dodávateľov. Dnes máme svoje overené sklady a obchodných partnerov, od ktorých kvietky, trávy a lístky odoberáme. Materiál máme doslova z celého sveta. Neustále hľadáme i nové zdroje. Niektoré kvietky si i sami vyrábame, upravujeme, farbíme, dokonca si konzervujeme gypsomilku. Mnoho materiálu je prírodného pôvodu - sušený mach, konáriky, kamienky. V malom množstve používame aj konzervované kvety

Ako dlho naše produkty vydržia a ako sa o ne treba starať?
Životnosť našich produktov je 10-15 rokov, pričom si nevyžadujú žiadnu špeciálnu starostlivosť. Stačí ich uskladňovať na tmavšom suchom a vetranom mieste, vyhýbať sa vlhku a prílišnému dlhodobému slnečnému žiareniu. Odporúčame výrobky chrániť pred chemickými prípravkami ako sú napríklad i laky na vlasy. Prípadný prach stačí utrieť suchou handričkou. Kytice v žiadnom prípade nedávajte do vody. Prípravky tiež chránte pred škodcami a domácimi zvieratkami, ktoré si radi na našich konzervovaných trávach pochutia :)

NAKOĽKO POUŽÍVAME AJ KREHKÝ PRÍRODNÝ MATERIÁL, MÔŽE SA STAŤ, ŽE PREPRAVOU NIEČO OPADNE ALEBO SA KYTICA SPUČÍ. ŽIAĽ, NEVIEME TOMU ZABRÁNIŤ. AK PO PRIJATÍ BALÍČKU NÁJDETE V KRABIČKE PÁR OPADNUTÝCH KVIETKOV, NEĽAKAJTE SA. PRI BEŽNOM POUŽÍVANÍ SA TO DIAŤ NEBUDE, URČITE NIE V TAKOM ROZSAHU, ABY SA PRODUKT VIZUÁLNE ZNEHODNOTIL. AK VÁM PRÍDE KYTICA TROŠKU SPUČENÁ, STAČÍ JU JEMNE NAČUCHRAŤ A NECHAŤ VOĽNE VO VÁZE, ČOSKORO BUDE MAŤ PÔVODNÝ TVAR

V prípade, že ste nedodržali správne podmienky skladovania a kytica začne mokvať, okamžite nás kontaktujte pre vyriešenie situácie

Ako a kam posielame naše produkty?
Balíčky posielame do celého sveta starostlivo zabalené v pevných krabičkách a v obale, ktorý krabičku chráni pred vlkhom a vodou. Všetky zásielky posielame doporučene 1. triedou prostredníctvom Zásielkovne, a to buď na odberné miesto alebo kuriérom Zásielkovne. Slovenská pošta sa nám v posledných mesiacoch neosvedčila. V cene poštovného je i balné a DPH. Všetky objednávky posielame najneskôr do 14-tich pracovných dní, pričom sa však táto lehota počas sezóny (marec-september) môže natiahnuť až na 21 pracovných dní, preto je vhodné nenechávať si objednávky úplne na poslednú chvíľu. Balíčky posielame v dňoch pondelok až streda, v iných dňoch len výnimočné, ak ide o urgent.

Je možný i osobný odber?

Áno. Balíčky si môžete vyzdvihnúť u nás na dielničke, ktorá sa nachádza v Bratislave, v Petržalke, a to v dňoch pondelok až streda. V iné dni len na základe dohody. Tovar objednáte, uhradíte, my vám najneskôr 14-21 dní balíček prichystáme, ak sa nedohodneme na urgentnom termíne. Následne vám pošleme notifikáciu, že je balíček pripravený na prevzatie. Potom si stačí zavolať a dohodnúť si presný termín a čas prevzatia


Ak vám produkt nesadne alebo ho budete chcieť z iného dôvodu vrátiť, je to možné?
Áno, samozrejme, produkty skladom máte možnosť vrátiť do 14. dní od prijatia balíčku bez udania dôvodu. Pred vrátením tovaru nás však kontaktujte vnútornou poštou a túto situáciu nám oznámte. Po obdržaní balíčku vám do 14-tich dní vrátime peniažky za tovar. Poštovné hradí kupujúci. Vrátenie produktov, ktoré nie sú skladom a sú na objednávku podliehajú vzájomnej dohode. Kytice nie je možné vrátiť

V ŽIADNOM PRÍPADE NÁM NEPOSIELAJTE BALÍČEK NA DOBIERKU!!! V takomto prípade si vyhradzujeme právo neprevziať ho

Ak sa rozhodnete balíček vrátiť, urobte tak najneskôr do 14 kalendárnych dní. Pred zaslaním balíčku NÁS O VRÁTENÍ VOPRED INFORMUJTE

Hoci máte právo vrátiť produkt bez udania dôvodu, poteší nás vaša spätná väzba, aby sme mohli skvalitniť naše služby. Ak si jednoducho kúpu rozmyslíte, stačí napísať, že balíček vraciate, máte na to zo zákona právo, prosím, nemusíte produkt poškodzovať. Áno, aj také sa nám už stalo...

Po tom, čo nás kontaktujete so žiadosťou o vrátenie, napíšeme vám, ako máte postupovať.  O odoslaní nás informujte a pošlite nám sledovacie číslo balíčku, aby sme vedeli zásielku očakávať. Po obdržaní balíčku vám budú peniaze vrátené na účet do 14 dní. Viac sa dočítate v našich VOP


Ako postupovať pri reklamácii?

Ak sa vám produkt poškodí, napíšte nám, opíšte váš problém, ideálne zašlite fotografie poškodenia. Následne sa dohodneme na ďalšom postupe


Je možné vybrať si len z ponuky v galérii, alebo je možná i výroba na mieru?

Našu stálu ponuku sa snažíme neustále prispôsobovať vašim požiadavkám a aktuálnym trendom. Nájdete v nej vždy produkty, ktoré sú univerzálne či žiadané. Táto ponuka je dostupná bez obmedzenia. Ak však v galérii nenájdete to, čo potrebujete, a želáte si niečo špeciálne, je možná i výroba na mieru. Pre veľkú pracovnú vyťaženosť však prijímame objednávky na mieru v sezóne od marca do septembra len v hodnote od 100€. Ak máme voľnejšie kapacity, výška minimálnej objednávky je pozostavená, o čom informujeme na stránkach.

Prečo tento limit? V čase sezóny je objednávočiek veľmi veľa a hoci sme sa zo začiatku snažili pokorne prijímať každú objednávočku (aj keď išlo o malú sponku za pár eur), po čase už bola situácia nezvládnuteľná. Pre menšie objednávočky sme nestíhali výrabať väčšie sety, a tak sme nevesty často vystavili stresu. Nakoľko nám na našich zákazníkoch veľmi záleží, rozhodli sme sa nevystavovať stresu ani seba, ani ich, a prijali sme toto obmedzenie. Záleží nám na kvalite, nie na kvantite, a chceme si svoju prácu robiť zodpovedne a poctivo. Zákazníkom však prinášame neustále niečo nové a vybrať si z našej aktuálnej ponuky tak nie je také ťažké. Každý produkt je rovnaký, a predsa iný, keďže ide o originál handmade tvorbu, takže i keď si zakúpite niečo z našej ponuky, budete vlastniť niečo vaše, niečo jedinečné.

Ako funguje výroba na mieru?
Ak máte záujem o niečo špeciálne, napíšte nám a uveďte požadovaný termín doručenia. V prípade väčších setov na príležitosť ako je svadba je vhodné ozvať sa aspoň dva mesiace dopredu, pri všetkých zákazkách na mieru však platí, že idálne je mať na celý proces výroby aspoň mesiac. Ak to bude možné, dohodneme si s vami termín výroby a následne preberieme všetky detaily ohľadom vašej predstavy, od farby, tvaru, zloženia kvietkov až po veľkosť. Je nutné uviesť každý detail, ktorý chcete alebo nechcete zahrnúť do výsledného produktu, nakoľko sa výrobky robia ručne a kvietky sa lepia pomocou kvalitného lepidla, zmeny výrobkom neprospievajú a pri radikálnych zmenách je dokonca nutné vyrobiť úplne nový produkt. Preto je vhodné si svoju predstavu vopred dobre premyslieť. Vítané sú rôzne foto referencie, fotky vašich svadobných, plesových alebo iných šiat či účesu, foto výzdoby či farebnej škály a pod. Následne je nutné uhradiť poplatok za výrobu na mieru a oboznámiť sa s našimi obchodnými podmienkami, ktoré sú uvedené v profile. Vopred s vami dohodneme i približnú cenovú kalkuláciu. V stanovenom termíne produkty vyrobíme a následne vám zašleme foto na zhodnotenie už hotových produktov. Ak budete spokojná, dohodneme platbu a doručenie a balíček pošleme. V opačnom prípade je možné dohodnúť sa na drobných zmenách

Na čo slúži poplatok za výrobu na mieru?

Tento poplatok nebol vždy našou súčasťou. No ako sa nám začili kopiť prípady, kedy si zákazník niečo objednal, dal vyrobiť na mieru, a potom sa už neozval, rozhodli sme sa ho zaviesť, aby sme boli aspoň minimálne chránení a aby sa nám vrátila aspoň čas nákladov spojených s takouto službou. Poplatok za výrobu na mieru zahŕňa komunikáciu, čas strávený prípravou materiálu a fotením, rezercáciu termínu a prípadné drobné úpravy. Výška poplatku sa odvíja od predpokladanej sumy objednávky. Poplatok sa platí predom a je nevratný.

Dá sa produkt vyrobený na mieru vrátiť?
Nie, zo zákona je produkt vyrobený na mieru, podľa špeciálnych požiadaviek konkrétneho kupujúceho, nevratný. Každý zákazník má svoju predstavu o produkte na mieru, a preto je pre nás takýto produkt viac-menej nepredajný. Ak obdržíte balíček s produktami na mieru a nebudete spokojní, vieme vám setík dodatočne upraviť alebo vymeniť za niečo iné, vrátenie však nie je možné


Ak si zákazník nájde na internete určitý produkt, vieme mu vyhotoviť rovnaký?
Nikdy nerobíme kopiráky, nakoľko rešpektujeme autorské práva a tvorbu iných umelcov. Ak si zákazník nájde na Instagrame, Googli či Pintereste nejaký produkt, vieme sa ním inšpirovať, no identický produkt nevyrobíme, aj keby to bolo v našich silách. Vždy do výsledného produktu vkladáme niečo naše.

Ak si v galérii nájde zákazník napr. venček, ku ktorému chce doladiť náramok , pierko či náušnice, je to možné? Ide o výrobu na mieru?
Samozrejme, ak vás niečo z našej ponuky zaujme, vieme vám k vybranému produktu doladiť i zvyšok setu v rovnakom dizajne. Ak chcete doladiť k produktu pierko alebo náramok, pôjde o výrobok na mieru, ktorý nie je možné vrátiť, ale v tomto prípade nemusíte platiť poplatok.

Dúfame, že pre vás boli tieto odpovede užitočné a prajeme vám krásny deň :)